• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65400
+
-

افزایش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی  در منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌های استان ۶۰ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ «علیرضا بیگی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال ۸ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی استان رخ داده که بیشترین تعداد مربوط به یک ماه گذشته بوده است.

وی گفت: در این آتش‌سوزی‌ها بیش از ۴۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دچار آتش‌سوزی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر افزایش آتش‌سوزی‌ها بوده است. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تعداد آتش‌سوزی‌های سال گذشته را ۵ فقره با 43/7 هکتار عنوان کرد و افزود: بیشترین علت این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی بوده که عمدی یا غیرعمدی بودن آنها از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

بیگی از مردم خواست تا از هرگونه آتش‌افروزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اجتناب و در صورت بروز آتش‌سوزی مراتب را به شماره ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اعلام کنند. وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع‌، آتش‌سوزی نباتات در مزارع و باغ‌های داخل یا مجاور جنگل و مرتع، بدون اجازه و نظارت ماموران جنگلبانی ممنوع است و در صورت بی‌احتیاطی و ایجاد آتش‌سوزی، مرتکب تخلف به حبس از ۲ ماه تا یک سال محکوم می‌شود. به گفته این مسئول، به استناد ماده ۴۶ این قانون هرکس مبادرت به کت زدن یا روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی کند، به حبس از ۳ ماه تا یک سال و برای هر درخت که کت یا پی زده یا در آن آتش روشن کرده به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید